Care sunt cele mai populare servicii turistice și cum poți să le integrezi în afacerea ta?
Industria zâmbetului, așa i se mai spune turismului, pentru că aduce oamenilor bucurie și le oferă natură, cultură, relaxare. Dacă vrei să-ți extinzi activitățile și să incluzi servicii turistice, ai multiple posibilități. Află în continuare cum să integrezi domeniul ospitalității în business-ul tău, pentru creșterea satisfacției clienților și dezvoltarea sustenabilă a afacerii.
Servicii de agroturism
Agroturismul reprezintă o nișă din ce în ce mai populară în industria turistică, oferind oportunități unice pentru antreprenori și o experiență de neuitat pentru turiști. Acest sector permite oaspeților să experimenteze viața rurală, cultura și tradițiile locale, în timp ce susține economiile rurale și promovează practici de turism sustenabil.
Serviciile de agroturism se numără printre cele mai bune idei de afaceri non-agricole pe care poți să le dezvolți la țară, departe de agitația și zgomotul orașelor. Iată care sunt activitățile ușor de integrat, cu profit rapid:
- cazare: de la camere simple până la pensiuni de 3 sau 4 margarete, turiștii vor fi încântați să locuiască în stil rustic;
- meniuri bazate pe produse locale: valorizează legumele și fructele proaspete, lactatele, ouăle și carnea pe care le produci în cadrul fermei și include-le în specialități culinare tradiționale;
- tururi ale fermei: vizitatorii pot să participe la tururi ghidate ale fermei, ca să învețe despre agricultură, pomicultură, viticultură, apicultură, creșterea animalelor;
- ateliere de meșteșuguri tradiționale: oaspeții pot să observe și chiar să ia parte la fabricarea pâinii, la culesul viei, la țesutul straielor, ca să se familiarizeze cu obiceiurile și tradițiile locale.
Organizarea de evenimente culinare (degustări de vinuri, ateliere de gătit, sărbători gastronomice) adaugă valoare experienței turistice. Îți dau ocazia să găzduiești mai mulți oaspeți și le oferă acestora șansa de a descoperi cultura și tradițiile zonei. Folosește această oportunitate pentru a dezvolta colaborări cu producătorii locali, de exemplu prin crearea unor Puncte Gastronomice Locale (PGL).
Excursii la obiective turistice
În contextul dezvoltării unei afaceri de agroturism, excursiile la obiectivele turistice locale reprezintă o componentă esențială a ofertei. Primul pas în acest sens constă în identificarea atracțiilor turistice de top din regiune. Aceasta implică o cercetare aprofundată, pentru a descoperi situri arheologice, monumente, lăcașuri de cult, case memoriale, muzee etnografice, rapsozi populari, rezervații de floră și faună, obiective turistice naturale.
Poți să furnizezi servicii de transport, ca să-ți extinzi afacerea și să diversifici activitățile de business. Ai la dispoziție credite IMM, care îți asigură creditare mixtă pentru capital de lucru și investiții. Folosește această finanțare flexibilă pentru achiziții de marfă, materii prime, utilaje, echipamente, mașini noi sau second hand. Poți să utilizezi sumele obținute ca să creezi spații suplimentare pentru activitățile afacerii tale și să deschizi puncte de lucru.
Wellness și spa
Ia în considerare și crearea unor facilități de wellness și spa, pentru integrarea serviciilor turistice în afacerea pe care o gestionezi în mediul rural. Dacă ai o cultură de lavandă sau deții o fermă apicolă, poți să adaugi valoare produselor proprii, prin crearea de produse cosmetice naturiste, eficiente pentru tratamente de întreținere și înfrumusețare.
Variază tipurile de servicii oferite (masaj, terapii cu apă, tratamente corporale și faciale, yoga, meditație). Estimează investiția inițială și costurile operaționale lunare. Include în buget construcția sau renovarea spațiului, echipamentele necesare, costurile cu personalul, cheltuielile pentru marketing și promovare. Explorează diferite opțiuni de finanțare, cum ar fi credite START-UP, împrumuturi bancare, granturi pentru afaceri mici sau investitori privați.
Proactivitatea și dinamismul sunt trăsături definitorii ale antreprenorilor de succes. Dacă vrei să te numeri printre cei care au reușit să dezvolte un portofoliu impresionant de afaceri, abordează cu realism aceste oportunități, gândește out of the box și crește business-uri profitabile, în diferite domenii.
Serviciile turistice potențează activitățile agricole și de producție, cresc atractivitatea brandurilor, consolidează competitivitatea afacerilor și contribuie semnificativ la dezvoltarea sustenabilă în beneficiul comunităților locale.