Canale alternative de vânzare. Cum poți să vinzi cu ajutorul Google Ads?

Canale alternative de vânzare. Cum poți să vinzi cu ajutorul Google Ads?

3 aprilie 2020

Trebuie să recunoaștem că o situație de criză ridică câteva semnale de alarmă pentru comercianți sau alte afaceri. Este necesar să conștientizăm pericolele la care suntem expuși din punct de vedere logistic și economic.

Mișcarea cea mai rapidă la care ai putea apela este stoparea activităților întreprinse. Este, totuși, o decizie bună? Noi credem că nu.

Recomandarea noastră este ca, în primul rând, să fie luate măsuri de protecție a angajaților iar, în al doilea rând, să îți extinzi business-ul spre canalele alternative de vânzare.

Unul dintre aceste canale este Google Ads!

google ads

Ce este Google Ads? Scurtă introducere.

Google Ads este o platformă lansată de gigantul Google, menită să îi ajute pe întreprinzători să se promoveze in online și să își sporească vânzările.

Cum? Le permite acestora să creeze mici campanii (reclame) care vor fi afișate ulterior în căutările Google ale publicului țintă. Reclamele pot fi alcătuite din text sau imagini (în funcție de preferința ta).

exemplu reclame-1

Accesul pe platformă este gratuit, fiind nevoie doar de o conexiune la internet și de crearea unui cont. Vei plăti doar pentru click-urile făcute de vizitatorii interesați de afacerea sau produsele tale. Stai liniștit, tu alegi suma investită și felul în care se consumă!

Îți vom explica mai multe în cele ce urmează.

Ce fel de campanii poți desfășura pe Google Ads?

În funcție de specificul afacerii tale și de scopul pe care dorești să îl atingi prin campaniile (reclamele) desfășurate, poți alege (acestea sunt cele mai uzuale):

  • Campanii de vânzare – promovează produsele sau serviciile pe care le oferi atunci când potențialii tăi clienți au nevoie de ele și sunt predispuși unei achiziții;
  • Campanii de atragere a potențialilor clienți (eng. lead generation) – în funcție de acțiunea pe care vizitatorul reclamei tale o va face pe pagina țintă, acesta va fi introdus în baza ta de date și considerat client potențial (persoană predispusă să apeleze la serviciile și produsele tale);
  • Campanii de generare a traficului pe site – afișează site-ul cât mai multor persoane interesate de servicii și produse asemănătoare cu ale tale pentru ca potențialii clienți să te descopere;

Tip campanii

Ce este și cum folosim opțiunea „Audiențe” în Google Ads?

Este evident că nu fiecare utilizator de internet va fi interesat de produsele și serviciile pe care le oferi, motiv pentru care este irelevant să afișezi tuturor campaniile tale.

Aici intervine noțiunea de „Audiențe” de pe platforma Google Ads! După ce ai realizat o campanie (reclamă) este recomandat să alegi audiența pe care dorești să o țintești. Ea poate fi țintită în funcție de:

  • Interese (eng. affinity) – grupuri de oameni care caută rezultate pe internet despre unul sau mai multe domenii; exemplu: sănătate, excursii în aer liber, fermă și animale, etc.;
  • Intenție (eng. intent) – grupuri de oameni care caută rezultate pe internet despre anumite produse și servicii; aceștia, în general, se informează pentru a găsi cea mai potrivită ofertă (predispuși la a face o achiziție la un moment dat);
  • Date demografice (eng. demographics) – poți alege să afișezi reclamele într-o anumită arie geografică (exemplu: Județ Timiș sau Orașul Deva) și să definești aria de vârstă în care se încadrează publicul dorit;
  • Plasament (eng. placement) – poți alege să afișezi reclamele pe anumite site-uri ale căror conținut este similar sau relevant produselor și serviciilor pe care tu le oferi; exemplu: dacă ai un salon de coafură îți poți afișa reclama pe un site dedicat femeilor;
  • Remarketare (eng. remarketing) – poți alege să afișezi reclamele doar persoanelor care au vizitat anterior site-ul.

exemple audiente

Cum să îți alegi bugetul?

Bugetul se referă la suma de bani (RON) alocată fiecărei campanii pe care o vei desfășura pe Google Ads. Acesta este în totalitate ales de tine, ușor de ajustat și controlat.

Google Ads funcționează ca o „mașinărie” de licitații în timp real. Campania ta concurează împotriva altor campanii urmând să câștige cel care licitează cel mai eficient și care obține un scor al calității mai bun al campaniei. Nu te îngrijora, bugetul tău nu va fi folosit pentru această acțiune, este doar un indicator pentru sistem.

Există mai multe modalități de a-ți distribui bugetul în funcție de scopul pe care campania ta îl are de îndeplinit. Cele mai importante și utilizate sunt:

  • Cost-pe-conversie – această strategie îți permite să plătești doar atunci când cineva realizează o conversie pe site-ul tău; exemplu: achiziționează un produs sau un serviciu, completează un formular, se înscrie la newsletter, etc.;
  • Cost-pe-click (CPC) – din bugetul tău se vor folosi bani doar în momentul în care cineva dă click pe campania (reclama) ta; este o metodă folosită des atunci când vrei să atragi trafic (oameni) pe site-ul tău;
  • Cost-pe-vizualizare (CPV) – folosești bugetul atunci când cineva vizualizează un filmuleț al campaniei tale (disponibil numai pentru campaniile video).

Bugetul se setează foarte simplu prin introducerea sumei în caseta special alocată. Atenție: introduceți suma în RON și aveți grijă la utilizarea zecimalelor în mod corect.

Puteți alege un buget relativ mic care să fie consumat zilnic (de exemplu: suma de 10 RON) care poate fi redus sau suplimentat oricând.

exemplu buget

 

Sfatul cel mai important pe care îl putem oferi este să experimentați! Încercați diferite strategii cu sume mici, diferite audiențe, diferite tipuri de conținut. Campaniile pot fi oricând înlăturate sau puse pe pauză.

Gogole Ads este un instrument complex de promovare, insa unele campanii mai simple le poti gestiona si singur. Dacă aveți nevoie de ajutor specializat puteți apela oricând la partenerul nostru, Web2Lead – companie de marketing online. Echipa va fi mereu dornică să sară în ajutorul afacerii tale!

 

Succes pe drumul Google Ads!

 

Abonează-te la newsletter
Abonează-te la newsletter și nu pierde niciodată șansa de a afla despre cele mai noi produse de credite IFN pentru persoane juridice!
Aplica
1
Salut! Doresti un credit!
Acum poti aplica online pentru un credit! Alege optiunile solicitate de catre asistentul online.