Afacerile locale mici fac apel la comunitate!
În această perioadă firmele mici sunt cele mai expuse pentru că nu au nici forța celor mari, nici resursele lor financiare..
Dar nu cred ca este momentul să stăm îngrijorați așteptând ca situația să se schimbe de la sine. Tot mai mulți antreprenori sau proprietari de afaceri locale au început să ia măsuri și să gândească soluții care le-ar putea ține în picioare businessul. Este adevărat că unele funcționează iar altele mai puțin, ideea este să încercăm!
Dacă ai o afacere mică care a fost închisă sau vânzările ți-au scăzut dramatic, nu te lăsa copleșit, există câteva idei pe care le-ai putea testa în funcție de domeniul în care activezi:
Dacă ești producător agricol și nu mai poți să iți comercializezi produsele în piață:
- poți încerca să aderi pe facebook la grupuri de mici producători din județul tău și să îți prezinți oferta în cadrul grupului;
- dacă ai posibilitatea, livrează personal către cei interesați;
- contactează magazine care ar putea fi interesate de produsele tale, poți începe cu cele locale, autohtone;
- postează oferta ta în cadrul grupurilor de facebook din orașele mari, aflate în vecinătatea zonei tale. Ai fi surprins să știi că în Timișoara, vin să livreze produse proaspete producători din Reșița.
Dacă ai un magazin de îmbrăcăminte/încălțăminte și ai fost nevoit să închizi sau nu îți mai trece nimeni pragul, ai putea încerca să te promovezi pe facebook cu cost 0 sau cu un buget de minim (ex: 5 lei/zi). Este important ca în această perioadă să testezi și să încerci soluții alternative pe care nu le-ai valorificat până acum:
- poți crea o pagină de facebook care să cuprindă și un magazin online cu produsele tale sau te poți promova gratuit în marketplace-uri. În perioada asta chiar și OLX vine în sprijinul afacerilor mici, oferind facilități gratuite de promovare a anunțurilor care nu au existat până acum;
- oferă livrare gratuită clienților interesați de produsele tale, aflați în proximitatea ta sau pe o rază de maxim 20 km, pentru a nu genera costuri adiționale, eventual stabilește o valoare minimă pentru care vei livra gratuit;
- promovează postările din facebook sau încearcă varianta unor anunturi plătite în funcție de obiectivul vizat (mai multe apeluri telefonice/mesaje, mai multe interacțiuni cu pagina ta, un impact mai mare etc.). Limitează anunțurile la o perioadă pentru a ține sub control suma cheltuită și urmărește statisticile pentru a interveni când este cazul.
grupurile de Facebook sunt un mediu bun pentru cooperare și pentru comunicare țintită în momente de criză
Dacă ai epuizat deja toate variantele de mai sus, ai mai putea să îți faci un profil de companie în Google, în acest fel vei fi găsit mai ușor într-o căutare, în funcție de domeniul în care îți desfășori activitatea. Aici gasesti pasi despre cum poti sa iti faci un profil de companie in Google.
Ești proprietarul unui restaurant local sau al unui fast-food? Gândește-te că poate ar fi oportun să îți ajustezi meniul și să livrezi la domiciliu sau direct unor instituții. Un exemplu ar fi să faci un meniu al zilei accesibil pentru cei care încă mai lucrează și să livrezi direct la birou. Multe instituții își desfășoară activitatea la birou numai că nu mai au contact direct cu publicul. Știm că activitatea a fost drastic diminuată și că nu te poți aștepta la încasări „mulțumitoare” dar chiar și așa, ai putea să treci la limită, peste acestă etapă și să îți păstrezi angajații.
Fă apel la comunitatea locală, postează în social media sau discută cu prietenii tăi, fă-ți cunoscute produsele și serviciile în rândul lor, fii onest și recunoaște că treci printr-o perioadă grea. Ai fi uimit să vezi câți ar putea să îți întindă o mână de ajutor. Nu este vorba aici de un ajutor financiar neapărat, orice ajutor este binevenit. Spre exemplu, un prieten te poate ajuta să te promovezi online…
Toate ideile pe care le încerci acum pentru afacerea ta, te vor ajuta și după ce se termină nebunia asta.
Firmele mici trebuie să supraviețuiască pentru ca ele pun în mișcare economia!
Dacă te-am sensibilizat câtuși de puțin, gândește-te la afacerea unui prieten și vezi dacă ai putea să-l ajuți să treacă cu brio peste această perioadă.